Inloopmiddagen voor amputatiepatiënten

Roessingh, Centrum voor Revalidatie organiseert dit jaar nog enkele 

Visie en missie

RRT behoort tot de toonaangevende specialisten in Nederland, op de markt voor lichaamsgebonden orthopedische hulpmiddelen. Met toewijding en vakmanschap bedienen onze circa 80 medewerkers de klant met orthopedische artikelen (orthesen en prothesen), orthopedische schoenen, therapeutisch elastische kousen en mammacareproducten.

RRT heeft aanmeetlocaties in Almelo, Doetinchem en Enschede. Daarnaast zijn er vele servicepunten in onder andere zieken- en verpleeghuizen in Overijssel en Gelderland en in diverse aan deze provincies grenzende gebieden. RRT vindt haar onderscheidend vermogen in het bedienen van de klant met optimaal op de individuele situatie afgestemde hulpmiddelen. Deze hulpmiddelen stellen onze klanten optimaal in staat om in lichamelijk, psychisch en sociaal opzicht zo zelfstandig mogelijk te functioneren in de samenleving. Langs die weg dragen wij bij aan een zo hoog mogelijke levenskwaliteit voor de klant.

De dienstverlening van RRT is gebaseerd op de volgende kernwaarden:

Deskundig

Door de kennis en kunde van nationale en internationale ontwikkelingen, en de nauwe samen­werking met Roessingh Centrum voor Revalidatie en Roessingh Research & Development (RRD) treedt RRT naar voren als een deskundige organisatie. Tevens houdt RRT regelmatig lezingen voor collegae over specifieke onderwerpen op het gebied van de revalidatietechniek.

Toegewijd

RRT bewijst dat kostenbewust werken succesvol kan samengaan met een kwalitatieve invulling van de zorgvraag. Overal kunnen klanten rekenen op een gedegen advies van deskundige en betrokken medewerkers. Dat zorgt ervoor dat RRT een betrouwbaar en eerlijk adres is voor de hulpvraag van cliënten.

Klantgericht

De organisatie stemt haar producten en diensten nauwkeurig af op de vraag van de klant. De medewerkers zorgen voor een persoonlijk en professioneel contact met klanten. Vakkundige voorlichting, instructie en nazorg zijn voor ons een vanzelfsprekende service. Het vervaardigingproces van bijvoorbeeld een prothese is voor een klant namelijk een zeer intieme belevenis. Het is dan ook belangrijk dat RRT op alle fronten voldoet aan de verwachtingen. De kwaliteit van het product dient goed te zijn, echter is de persoonlijke relatie minstens zo belangrijk. RRT zorgt ervoor dat alle klanten een vaste maatnemer krijgen toegewezen. Deze biedt behalve vakmanschap en expertise een luisterend oor en kan zich invoelen in de belevingswereld van de klant.

Bij de totstandkoming van een consult worden er heldere afspraken gemaakt over wat er die dag zal gebeuren, zodat de klant zich goed kan voorbereiden. RRT heeft voor al deze verstrekkingen uitgebreide informatie vastgelegd in folders. De meeste reparaties worden ter plekke uitgevoerd, waardoor reis- en wachttijden worden geminimaliseerd. RRT is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor noodgevallen. Hiervoor kan een centraal nummer van het Roessingh gebeld worden. Hier is een lijst aanwezig van de RRT orthopedisch adviseurs die dienst hebben.

Toonaangevend

Mede door de samenwerking met RRD en RCR zijn wij in staat om steeds te zoeken naar nieuwe technieken en verbeterde diensten. Hierdoor zijn wij in staat om bij het vervaardigen van onze producten de modernste materialen en technieken toe te passen.

Professioneel

De professionaliteit van RRT komt tot uiting in de houding en gedrag van alle medewerkers en in de hoogwaardige producten en diensten die RRT levert. Tevens voert RRT een continu onderzoek uit naar de mate van tevredenheid over de diensten en service onder onze klanten. Drie maanden na het afleveren van een product ontvangt een klant standaard een klanttevredenheidsonderzoek, zodat wij voortdurend kunnen blijven werken aan verbeterpunten. RRT hanteert tevens een duidelijke klachtenprocedure. Beide zaken vormen mede de basis voor de verdere optimalisatie van de processen en de kwaliteit binnen ons bedrijf.